Om bestilling af rejseforsikring

Find svar på ofte stillede spørgsmål i forbindelse med bestilling af en rejseforsikring

Hvordan tegner jeg en rejseforsikring?

Du kan købe vores rejseforsikringer hos dit rejsebureau, i vores webshop eller ved at ringe til salgsafdelingen for personlig betjening på +45 88 20 88 20. 

Husk altid at have dine rejseinformationer klar, når du bestiller din forsikring.

I Gouda tilbyder vi både periodevise forsikringer til enkelte rejser samt årsrejseforsikringer, der kan dække flere af dine rejser inden for 1 år – der skal blot være tale om rene ferierejser af maks. en måneds varighed.

Husk at en rejseforsikring altid skal være tegnet og betalt, inden du rejser fra Danmark.

Vil du vide mere? Læs mere om de enkelte forsikringer og dækninger.

Hvordan definerer Gouda en måned?

En måned i Goudas optik løber fx fra d. 20. juni til d. 19. juli.

Det vil i praksis sige, at hvis du rejser ud af Danmark d. 20. er du dækket til og med d. 19. i den efterfølgende måned.

Februar måned defineres på samme måde, uafhængigt af skudår og at der derfor kun er 28 dage i februar. 

Kan jeg tegne en tillægsforsikring til min privatrejseforsikring?

Hvis du har en privat rejseforsikring hos fx dit indboforsikringsselskab, der dækker den første periode af din rejse, har du mulighed for at tegne en tillægsforsikring hos Gouda.

For at tegne tillægsforsikringen, skal du ringe til os på +45 88 20 88 20.

Du skal have følgende oplysninger klar, når du skal bestille tillægsforsikringen:

  • Din udrejsedato
  • Navn på dit forsikringsselskab samt policenummer
  • Hvor længe selskabet dækker dig
     

Bemærk, at du ikke kan købe tillægsforsikringen i webshoppen. Hvis du gør det,
vil forsikringen være ugyldig.

Vær opmærksom på:

  • At Gouda kun tilbyder tillæg til danske forsikringer 
  • At tillægsforsikringen skal tegnes, inden du rejser fra Danmark
  • At policen som udgangspunkt kan tegnes som tillæg op til maks. 18 måneder (fra udrejsen fra Danmark)
  • At det afhænger af dit nuværende forsikringsselskab, om de overhovedet dækker den første periode, hvis din rejses varighed er længere end den periode de dækker. Vi anbefaler dig derfor at undersøge din forsikring grundigt inden valg af tillægsforsikring.

Hvad skal jeg gøre, når jeg ikke kender min hjemkomstdato inden afrejse?

Hvis du ikke kender til din hjemkomstdato, når du tegner din forsikring, anbefaler vi, at du tegner din forsikringsperiode så lang som mulig.

Du har muligheden for at forlænge din forsikring, når du er ude at rejse, men det er ikke noget Gouda kan garantere. En forlængelse er en vurderingssag. Derfor anbefaler vi, at du inden afrejse, tegner forsikringsperioden så lang som mulig.

Hvis du kommer hjem før tid, kan du opsige forsikringen og få refunderet beløbet for den ubrugte periode. Gouda tager et administrationsgebyr på 100 kr. for dette.

Vær opmærksom på at opsigelsen skal ske senest 14 dage efter din hjemkomst. Sker det senere eller uden fremsendt dokumentation, vil hjemkomstdatoen blive registreret som den dag, vi modtager opsigelsen.