Coronavirus: Sådan dækker din forsikring

Vi overvåger situationen omkring udbruddet af Coronavirus i Hubei-provinsen i Kina nøje og anbefaler vores kunder, at holde sig opdateret på følgende hjemmesiderUdenrigsministeriet l Sundhedsstyrelsen l WHO 

Hvis du har planlagt en rejse til Kina eller Hong Kong med afrejse frem til 1. marts 2020, anbefaler vi, at du kontakter dit rejsebureau for vejledning.

Er du privatkunde gælder følgende:

Det der er beskrevet i det følgende, gælder for kunder, som har de respektive dækninger i sine vilkår.

  • Vi anbefaler, at du hurtigst muligt kontakter læge ved mistanke om symptomer på Coronavirus.
  • Forsikringen dækker bl.a. udgifter til behandling, hjemtransport og indhentning af rejserute i forbindelse med akutopstået sygdom.
  • Forsikringen dækker evakuering, når Statens Serum Institut (eller tilsvarende myndighed) anbefaler evakuering eller hjemrejse på grund af livstruende epidemier i det område, hvor du opholder dig.
  • Hvis du er på rejse ude i verden, anbefaler vi, at du tilmelder dig Danskerlisten på um.dkså du løbende bliver informeret om situationens udvikling.
  • Ønsker du at afbestille din rejse til Kina eller Hong Kong med afrejse frem til 15.2.2020, bedes du kontakte dit rejsebureau eller flyselskab for vejledning. Udgifter som ikke kan refunderes af rejsebureau eller flyselskab, kan søges refunderet under din afbestillingsforsikring her
  • Gouda Alarm kan kontaktes 24/7 ved akut behov for assistance på                +45 3315 6060.
  • Goudas skadeafdeling kan kontaktes ved ikke akutte forespørgsler på          +45 8888 8160 mellem 10-15.  

 

Yderligere spørgsmål?

Tag kontakt med vores døgnåbne alarm på +45 33 15 60 60.

Er du erhvervskunde gælder følgende:

  • Vi anbefaler, at du hurtigst muligt kontakter læge ved mistanke om symptomer på Coronavirus.
  • Forsikringen dækker bl.a. udgifter til behandling, hjemtransport og indhentning af rejserute i forbindelse med akut opstået sygdom.
  • Forsikringen dækker evakuering, når Statens Serum Institut (eller tilsvarende myndighed) anbefaler evakuering eller hjemrejse på grund af livstruende epidemier i det område, hvor du opholder dig.
  • Hvis du er på rejse ude i verden, anbefaler vi, at du tilmelder dig Danskerlisten på um.dk, så du løbende bliver informeret om situationens udvikling.
  • Ønsker du at afbestille din rejse til Kina eller Hong Kong med afrejse frem til 15.2.2020, bedes du kontakte dit rejsebureau eller flyselskab for vejledning. Udgifter som ikke kan refunderes af rejsebureau eller flyselskab, kan søges refunderet under din afbestillingsforsikring her.
  • Gouda Alarm kan kontaktes 24/7 ved akut behov for assistance på                +45 3315 6060.
  • Goudas skadeafdeling kan kontaktes ved ikke akutte forespørgsler på          +45 8888 8160 mellem 10-15.  

Er du udstationeringskunde gælder følgende:

  • Vi anbefaler, at du hurtigst muligt kontakter læge ved mistanke om symptomer på Coronavirus.
  • Forsikringen dækker udgifter til behandling i forbindelse med akutopstået sygdom.
  • Forsikringen dækker evakuering, når Statens Serum Institut (eller tilsvarende myndighed) anbefaler evakuering på grund af livstruende epidemier i det område, hvor du opholder dig.
  • Vær opmærksom på, at de kinesiske myndigheder gør meget for at inddæmme smitten. Dvs. bliver man syg og søger læge/hospital – og det konstateres, at man er smittet, så vil man med stor sandsynlighed blive transporteret til specielt udpegede hospitaler, som kan håndtere isolation af de smittede. Vi dækker naturligvis de evt. omkostninger – men vores hjælp kan være begrænset pga. de lokale myndigheders retningslinjer.
  • Vi anbefaler, at du tilmelder dig Danskerlisten på um.dk, så du løbende bliver informeret om situationens udvikling.
  • Ønsker du at afbestille din rejse til Kina eller Hong Kong med afrejse frem til 15.2.2020, bedes du kontakte dit rejsebureau eller flyselskab for vejledning. Udgifter som ikke kan refunderes af rejsebureau eller flyselskab, kan søges refunderet under din afbestillingsforsikring her.
  • Gouda Alarm kan kontaktes 24/7 ved akut behov for assistance på                +45 3315 6060.
  • Goudas skadeafdeling kan kontaktes ved ikke akutte forespørgsler på          +45 8888 8160 mellem 10-15.