Navigation, søg og log ind

B2F0E3

Ofte stillede spørgsmål

Find svar på spørgsmål, som andre tidligere har spurgt os om.

Hvis du ikke kan finde svaret her på siden, er du velkommen til at ringe til os på 88 88 81 40. Vi er klar til at hjælpe dig mandag til torsdag 08.30-16.30 og fredage 08.30-16.00.

Er der hjemtransportdækning på min forsikring?

Der er hjemtransportdækning på følgende Gouda Erhverv produkter:

  • Flex Business
  • Annual Business
  • Global Business

Vil du vide mere om dækningerne på din forsikring, er du altid velkommen til at kontakte os.

Problemer med at se vores hjemmeside?

Oplever du problemer med at se dele af vores hjemmeside, skyldes det sandsynligvis at du anvender en Mac computer og bruger Safari-browser, som desværre ikke understøtter vores systemer.

Har du mulighed for at bruge en anden browser, evt. Firefox eller Internet Explorer, er der ingen problemer med at se hjemmesiden.

Alternativt er du velkommen til at ringe til en af vores rådgivere i vores åbningstid fra 08.30-16.30 alle hverdage (fredag til kl. 16.00). Så svarer vi på dine spørgsmål og hjælper dig med at bestille en rejseforsikring. 

Forhåndsgodkendelse til kronisk syge

Vores rejseforsikringer dækker behandingsudgifter i forbindelse med akut opstået sygdom. Har du en kronisk eller eksisterende sygdom, skal du have været stabil i 2 måneder forud for afrejsen for at kunne opnå fuld forsikringsdækning.

Hvis du ikke har været stabil i 2 måneder, har du mulighed for at søge om forhåndsgodkendelse for at afklare, om du vil være dækket for sygdommen under din rejse.

Tilbud om forhåndsgodkendelse
Du har mulighed for at søge forhåndsgodkendelse, hvis du inden for de sidste 2 måneder op til afrejse:

  • Har været indlagt
  • Har været til læge uden for almindelig kontrol
  • Har fået ordineret en ændring af din medicin (f.eks. anden dosering, ophør eller påbegyndelse af ny medicin)
  • Er skrevet op til, henvist til eller på venteliste til vurdering/behandling

Hvis svaret er ja til et eller flere af ovenstående punkter, har du mulighed for at søge forhåndsgodkendelse.
Hvis svaret er nej, er det ikke nødvendigt at søge forhåndsgodkendelse

Du vil modtage skriftligt svar på forhåndsgodkendelsen, så du på forhånd ved, hvordan du er dækket i forbindelse med din rejse:

  • En ubetinget forhåndsgodkendelse, hvilket betyder, at du er fuldt dækket for din sygdom og eventuelle følger af denne
  • En betinget forhåndsgodkendelse med forbehold, hvilket betyder, at der vil være undtagelser for dækningen ved din sygdom, men at du vil være dækket for al anden akut sygdom og pludselig tilskadekomst
  • Et afslag, hvilket betyder at du ikke kan benytte en Gouda rejseforsikring på din rejse

Der kan i visse tilfælde være behov for yderligere oplysninger, hvis det er tilfældet, vil du modtage en e-mail fra os.

Blanket til forhåndsgodkendelse

Du kan normalt forvente svar inden for 5 arbejdsdage, fra vi har modtaget din ansøgning og betaling.
Download blanket til forhåndsgodkendelse

Online bestilling af forsikringskort

For den forretningsrejsende skal det være nemt at få fat i Goudas alarmcentral, hvis uheldet er ude. Med Goudas forsikringskort har den ansatte altid kontaktoplysninger til vores alarmcentral på sig, i tilfælde af at uheldet er ude.  App'en "Gouda"  kan downloades i App Store eller Google Play

Har du brug for et fysisk kort kan du bestille det online her på vores hjemmeside. Vi ekspederer bestillingerne løbende, så du vil modtage forsikringskortene inden for en 1 uge.

Gå til bestilling