Navigation, søg og log ind

B2F0E3

Ofte stillede spørgsmål

Find svar på spørgsmål, som andre tidligere har spurgt os om.

Hvis du ikke kan finde svaret her på siden, er du velkommen til at ringe til os på 88 88 81 40. Vi er klar til at hjælpe dig mandag til torsdag 08.30-16.30 og fredage 08.30-16.00.

Er der hjemtransportdækning på min forsikring?

Der er hjemtransportdækning på følgende Gouda Erhverv produkter:

  • Flex Business
  • Annual Business
  • Global Business

Vil du vide mere om dækningerne på din forsikring, er du altid velkommen til at kontakte os.

Problemer med at se vores hjemmeside?

Oplever du problemer med at se dele af vores hjemmeside, skyldes det sandsynligvis at du anvender en Mac computer og bruger Safari-browser, som desværre ikke understøtter vores systemer.

Har du mulighed for at bruge en anden browser, evt. Firefox eller Internet Explorer, er der ingen problemer med at se hjemmesiden.

Alternativt er du velkommen til at ringe til en af vores rådgivere i vores åbningstid fra 08.30-16.30 alle hverdage (fredag til kl. 16.00). Så svarer vi på dine spørgsmål og hjælper dig med at bestille en rejseforsikring. 

Forhåndsgodkendelse til kronisk syge

Har du en kronisk eller eksisterende lidelse/sygdom, der ikke er stabil, eller har du været syg for nylig, kan det være hensigtsmæssigt at søge om forhåndsgodkendelse for at få afklaret, om du vil være dækket for lidelsen eller følger af denne.

Hvis du ikke søger om forhåndsgodkendelse, vil en eventuel sag blive afgjort iht. til de gældende betingelser. Det kan betyde, at du muligvis ikke vil være dækket for lidelsen eller følger af lidelsen.

Hvornår bør du søge forhåndsgodkendelse?

Du bør søge forhåndsgodkendelse, hvis du inden for de sidste 2 måneder op til afrejsen.

  1. Har været indlagt
  2. Har været til læge uden for almindelig kontrol
  3. Har fået fået ordineret en ændring af din medicin (Fx anden dosering, ophør eller påbegyndelse af ny medicin)
  4. Eller er skrevet op til, henvist til eller på venteliste til vurdering/behandling

Kan du svare ja til et eller flere af ovenstående punkter, bør du søge forhåndsgodkendelse. Såfremt din kroniske eller eksisterende lidelse ikke har givet anledning til at svare ja til et af ovenstående punkter, behøver du ikke søge forhåndsgodkendelse.

Når du søger om forhåndsgodkendelse, vil du modtage et skriftligt svar, som kan være:

  1. En ubetinget forhåndsgodkendelse
  2. En betinget forhåndsgodkendelse med forbehold (undtagelser af dækning for visse lidelser)
  3. Et afslag

Det betyder, at der skelnes mellem en fuld dækning uden forbehold, en dækning med forbehold for din kroniske lidelse, eller at vi ikke kan dække dig. I visse tilfælde har vi behov for yderligere oplysninger, og du vil modtage et brev fra os vedrørende dette.

Blanket til forhåndsgodkendelse

Du kan normalt forvente svar inden for 5 arbejdsdage, fra vi har modtaget din ansøgning og betaling.

Download blanket til forhåndsgodkendelse

Online bestilling af forsikringskort

For den forretningsrejsende skal det være nemt at få fat i Goudas alarmcentral, hvis uheldet er ude. Med Goudas forsikringskort har den ansatte altid kontaktoplysninger til vores alarmcentral på sig, i tilfælde af at uheldet er ude.  App'en "Gouda"  kan downloades i App Store eller Google Play

Har du brug for et fysisk kort kan du bestille det online her på vores hjemmeside. Vi ekspederer bestillingerne løbende, så du vil modtage forsikringskortene inden for en 1 uge.

Gå til bestilling