Gouda sikrer jeres medarbejdere under arbejde i udlandet

Danskerne tager på 1,4 millioner forretningsrejser til udlandet om året*, og under disse forretningsrejser har den danske virksomhed ansvaret for medarbejdernes sikkerhed.

I Danmark anses Duty of Care som den juridiske, etiske og moralske forpligtelse, arbejdsgivere har til sine medarbejdere, herunder medarbejdere på forretningsrejser i udlandet. Formålet med Duty of Care er således at beskytte medarbejderne mod risici og hjælpe dem til at få et sikkert ophold, når de arbejder i udlandet.

Virksomheder og organisationer, der opererer globalt, er dermed forpligtet til både at sikre deres medarbejdere under forretningsrejser samt at de vender sikker hjem fra deres opgaver i udlandet. På baggrund heraf er det en kompleks opgave at sikre medarbejdere under forretningsrejser. Dette kan både skyldes medarbejdernes egen adfærd samt udefrakommende risici såsom naturkatastrofer, sygdomme, terror, korruption, trafikuheld m.v.

Hos Gouda hjælper vi virksomheder med at leve op til deres ansvar og opfylde deres internationale medarbejderes behov for sundhed, tryghed og sikkerhed. Vi har egen alarmcentral, som er placeret i Danmark, et stort netværk i hele verden, og tilbyder mulighed for at tilpasse setup til den enkelte virksomhed

Læs mere om Goudas erhvervsforsikringer

 

*Ifølge tal fra Danmarks Statistik

Duty of Care

Tryghed på rejsen

  • Omsorgspligt
  • Ansvarlighed

Rejsepolitik

  • Informationspligt
  • Præventive tiltag
  • Interventionsevne - passende beredskab
  • Monitering - kvalitetssikring og justering

One point of contact

  • Vi hjælper dig døgnet rundt, året rundt og i hele verden
  • Dansktalende sundhedspersonale i egen alarmcentral
  • Ring til os på tlf.: +45 33 15 60 60 eller send os en mail på: alarm@gouda.dk