Navigation, søg og log ind

B2F0E3

Hvordan anmelder jeg en skade?

Hvis du vil anmelde en skade til os, skal du udfylde en skadeanmeldelse og indsende til os.

Sådan gør du

Udfyld den skadeanmeldelse, som passer til dit behov, og indsend den til os, når du er kommet hjem fra din rejse. Skadeanmeldelsen skal printes ud og sendes med posten. Vores behandlingstid er ca. 5-10 dage, men i perioder med travlhed kan der gå lidt længere tid med at behandle din sag.

Husk at skrive dit policenummer på skadeanmeldelsen, så vi ved, hvilken forsikring du har.

Har du flere forskellige skader, der skal anmeldes, er det en god idé at lave en seperat skadeanmeldelse for hvert enkelt skadetilfælde. Det gør det mere overskueligt - både for dig og for os.

Der sker ikke noget ved at udfylde anmeldelsen forkert

Når du skal udfylde anmeldelsen, behøver du ikke at være nervøs for at misforstå, hvad vi mener med et punkt. Det er naturligvis vigtigt, at de oplysninger, du opgiver, er korrekte - men skulle der ske fejl, får vi dem rettet i løbet af sagsbehandlingen. Hvis vi mangler oplysninger, spørger vi efter dem, inden vi træffer afgørelse i sagen.

Udfyld de enkelte punkter, så godt du kan – så skal vi nok sørge for resten.

Vedlæg gerne ekstra beskrivelse

Hvis du er i tvivl om, hvordan et punkt skal udfyldes, er du velkommen til at knytte en beskrivelse til skadeanmeldelsen på et stykke papir ved siden af. Dette gælder også, hvis du ikke kan få plads til det hele på selve blanketten. Du kan også skrive på bagsiden af blanketten.

Vedlæg alle originalbilag

Husk at de bilag, som du sender med din skadeanmeldelse, skal være originale. Tag en kopi til dig selv af bilagene inden du sender dem ind til os.