Velkommen!

Her finder du informationer om rejseforsikringer.

I nedenstående fortæller vi dig, hvordan du skal forholde dig i tilfælde af en skade på din rejse, giver dig et overblik over forsikringerne samt andre nyttige informationer.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte rejserådgiverne hos Apollo.

Vi ønsker dig en god og tryg rejse.

Venlig hilsen
Apollo Rejser og Gouda Rejseforsikring

Default

Om forsikringerne

I samarbejde med Gouda tilbyder Apollo tre forskellige forsikringer:

Har du ikke en rejseforsikring i forvejen, så har du behov for en Tryghed På Rejsen Maxi. Den har ubegrænset dækning for sygdom og hjemtransport samt andre vigtige dækninger.

Har du allerede en rejseforsikring, anbefaler vi, at du tegner en Tryghed På Rejsen Mini eller en Tryghed På Rejsen Medium.

Med en Tryghed På Rejsen Mini får du får du en række fordele, bl.a. dækning af selvrisiko ved leje af motordrevne køretøjer, nødkontanter, psykologisk krisehjælp, og direkte udbetaling på destinationen ved mindre hændelser.

Med en Tryghed På Rejsen Medium får du en række ekstraordinære fordele, bl.a. dækning af dine private ejendele, ID tyveriforsikring og direkte udbetaling på destinationen ved mindre hændelser.

Direkte udbetaling på destinationen ved mindre hændelser
Apollos rejseledere kan hjælpe dig med mindre kompensationer for bl.a. lægebehandling, medicin, forsinket bagage og tyveri.

Forsikringerne skal tegnes før afrejse for at være gyldige.

Tryghed På Rejsen Mini

Selvom du allerede har en rejseforsikring, så kan du med dette produkt sikre dig endnu bedre på rejsen. Dette supplement koster kun 96 kr. (Europa, 1 uge, en voksen) og 48 kr. for et barn. I forsikringen indgår bl.a.: 

Selvrisikodækning
Du kan få erstattet selvrisikoen på lejebil og andre køretøjer, og en evt. selvrisiko på din private hus- og indboforsikring, hvis uheldet er ude, mens du er på ferie. 

Tandbehandling
Forsikringen dækker I tilfælde af at du under rejsen, kommer ud for en ulykke eller en akut opstået tandskade, herunder tyggeskader, der kræver behandling.

VIGTIG INFO: Du vil ikke få tilsendt police samt betingelser. Du kan finde betingelserne herunder: Se forsikringsvilkårene
Policenummeret er det samme som dit billetnummer. Du kan med fordel downloade et
Traveller’s Safety Card på www.gouda.dk/kort. Skriv dit billetnummer/policenummer på kortet og medbring det på rejsen. Dermed har du
altid telefonnummeret til alarmcentralen (+45 3315 6060) sammen med police-/billetnummer, der skal oplyses ved henvendelse.

Se og download forsikringsbetingelserne

Se dækningsoversigten

Åben produktark (IPID)

Tryghed På Rejsen Medium

Har du allerede en rejseforsikring, kan du supplere din forsikring med en række tillægsdækninger og fordele. Denne ekstra tryghed på rejsen, koster kun 122 kr. (Europa, 1 uge, en voksen) og 61 kr. for et barn. I forsikringen indgår bl.a.: 

Selvrisikodækning
Du kan få erstattet selvrisikoen på lejebil og andre køretøjer, og en evt. selvrisiko på din private hus- og indboforsikring, hvis uheldet er ude, mens du er på ferie.

ID-tyveriforsikring
I tilfælde af at du under rejsen, udsættes for ID-tyveri – også på sociale medier, dækker forsikringen udgifter til juridisk rådgivning med henblik på at begrænse skadesomfanget.

VIGTIG INFO: Du vil ikke få tilsendt police samt betingelser. Du kan finde betingelserne herunder: Se forsikringsvilkårene
Policenummeret er det samme som dit billetnummer. Du kan med fordel downloade et
Traveller’s Safety Card på www.gouda.dk/kort. Skriv dit billetnummer/policenummer på kortet og medbring det på rejsen. Dermed har du
altid telefonnummeret til alarmcentralen (+45 3315 6060) sammen med police-/billetnummer, der skal oplyses ved henvendelse.

Se og download forsikringsbetingelserne

Se dækningsoversigten

Åben produktark (IPID)

Tryghed På Rejsen Maxi

Ingen har råd til at rejse uden at have en god rejseforsikring! Kommer du ud for en ulykke eller bliver akut syg i din ferie, kan hospitalsindlæggelse og hjemtransport hurtigt blive meget omkostningsfuldt. Med en Tryghed På Rejsen Maxi i bagagen, tager Gouda sig både af udgifterne samt det praktiske i tilfælde af, at du kommer ud for en skade. I forsikringen indgår bl.a.: 

Ubegrænset dækning for sygdom og hjemtransport 
En af de vigtigste ting er at få hjælp, hvis uheldet er ude. Bliver du akut syg, eller kommer ud for en ulykke, dækker forsikringen ubegrænset for både behandling og evt. hjemtransport til Danmark.

Tilkaldelse
Hvis du på grund af akut sygdom eller tilskadekomst ønsker pårørende tilkaldt og/eller ønsker, at rejseledsagere bliver hos dig under dit hospitalsophold, dækker forsikringen rejse- og opholdsudgifter.

Forsinket fremmøde
Hvis du uforskyldt ikke når det planlagte transportmiddel, dækker forsikringen rimelige og nødvendige udgifter til indhentning af din rejserute.

VIGTIG INFO: Du vil ikke få tilsendt police samt betingelser. Du kan finde betingelserne herunder: Se forsikringsvilkårene
Policenummeret er det samme som dit billetnummer. Du kan med fordel downloade et
Traveller’s Safety Card på www.gouda.dk/kort. Skriv dit billetnummer/policenummer på kortet og medbring det på rejsen. Dermed har du
altid telefonnummeret til alarmcentralen (+45 3315 6060) sammen med police-/billetnummer, der skal oplyses ved henvendelse.

Se og download forsikringsvilkårene.

Se dækningsoversigten.

Åben produktark (IPID)

I tilfælde af skade

Har du været syg eller lidt andet tab i løbet af din rejse, som du ønsker at anmelde til Gouda?

Ved akut skade i udlandet, kontakt Goudas Alarmcentral
Tlf.: +45 33 15 60 60
Fax: +45 33 15 60 61
Mail: alarm@gouda.dk

For andre tab og hændelser, kontakt vores skadeafdeling
Tlf.: +45 88 88 81 60
Mail: skade@gouda.dk

Du finder skadesanmeldelser her

Spørgsmål og svar

Her kan du se svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest får fra vores kunder.

For andre spørgsmål, skal vi bede dig kontakte vores kunderådgivning på gouda@gouda.dk eller tlf.: +45 88 20 88 20.

  • Hvis du ønsker ekstra tryghed både under og efter din rejse, anbefaler vi, at du køber Tryghed På Rejsen Mini eller en Tryghed På Rejsen Medium da de dækker flere forhold end en ordinær rejseforsikring

  • Mange kreditkort har uklare vilkår og dækninger. Ifølge Forsikringsankenævnet bør kunden derfor ikke nøjes med en kreditkortrejseforsikring, men sikre sig ved at købe en almindelig rejseforsikring, som ikke stiller specielle krav til betalingsmiddel.

  • Forsikringskortet bekræfter, at du har rejseforsikring i Gouda, så du hurtigt kan få den hjælp, du har behov for. Det er dog ikke nødvendigt at have forsikringskortet med på din rejse, for at forsikringen vil være gyldig.

  • Rejsesygedækningen i forsikringen gælder ved akut opstået sygdom. Forværring af eksisterende sygdomme/lidelser, som er kendt og under behandling, er undtaget i vilkårene. Vi anbefaler, at du kontakter os, hvis du har en eksisterende sygdom eller lidelse, og derfor er usikker på om du vil være dækket, hvis der sker noget på din rejse.

  • For at få erstattet udlæg, som du har haft i forbindelse med skade og tyveri, skal du indsende et erstatningskrav til os. Dette gøres via en skadesanmeldelse, som du kan downloade her. Udskriv skadesanmeldelsen og udfyld policenummer og personlige oplysninger. Forklar i detaljer hvad der er sket i en separat vedhæftet fil og vedlæg dokumentation for dit tab. Original politirapport skal også vedlægges. Alle kvitteringer på det, som er gået tabt skal sendes originalt. Eventuel vidnes erklæring sendes sammen med skadesanmeldelsen.

    Skadesanmeldelsen sendes via mail til skade@gouda.dk eller til:
    Gouda Rejseforsikring
    A. C. Meyers Vænge 9
    2450 København SV
    Att.: Skadesafdelingen

  • Kontakt omgående Goudas Alarmcentral, med mindre der er tale om et almindeligt lægebesøg, som ikke anses at overstige en samlet pris på kr. 2.500 (Goudas alarmcentral tlf.: +45 33 15 60 60). Ved en skade eller lægebesøg, hvor Goudas Alarmcentral ikke får besked, er det et krav for erstatning af udgifter, at Gouda modtager originalbilag og skadesanmeldelse, senest 12 måneder efter tidspunktet for skaden. Husk at få nødvendig dokumentation for behandling, en lægeerklæring med diagnose, og oplysninger om eventuel foreskrevet medicin.

Til dig, som har tegnet din forsikring inden den 17. januar 2018

Apollo har i samarbejde med Gouda Rejseforsikring oprettet nye rejseforsikringsprodukter, der træder i kraft den 17. januar 2018. Har du købt din rejseforsikring inden den 17. januar 2018, kan du i nedenstående link se dine forsikringsbetingelser:

Apollo Årsrejseforsikring

VIGTIG INFO: Du vil ikke få tilsendt police samt betingelser. Du kan finde betingelserne herunder: Se forsikringsvilkårene
Policenummeret er det samme som dit billetnummer. Du kan med fordel downloade et
Traveller’s Safety Card på www.gouda.dk/kort. Skriv dit billetnummer/policenummer på kortet og medbring det på rejsen. Dermed har du
altid telefonnummeret til alarmcentralen (+45 3315 6060) sammen med police-/billetnummer, der skal oplyses ved henvendelse.

Se forsikringsbetingelserne