Gouda Rejseforsikring udvider kriseberedskab

11. juni 2008

Gouda Rejseforsikring indgår samarbejde med Dansk Røde Kors om psykologisk krisehjælp til forsikringstagere, hvis uheldet er ude på ferie- eller erhvervsrejsen.

Læs flere pressemeddelser

Udvider sit eksisterende kriseberedskab

Gouda Rejseforsikring udvider sit eksisterende kriseberedskab med et værdifuldt samarbejde med Dansk Røde Kors om psykologisk krisehjælp til forsikringstagere.

Det er øget aktivitet i forretningen, der får Gouda til at udvide og styrke sit eksisterende kriseberedskab yderligere via et samarbejde med Dansk Røde Kors, der råder over et stort netværk af erfarne og professionelle krisepsykologer.

Et særligt kriseteam af Dansk Røde Kors krisepsykologer vil fremover arbejde tæt sammen med Goudas alarmcentral og krisestab ved akutte situationer.

”Vi har sammensat et specialteam af krisepsykologer, der har stor erfaring med at håndtere akut krise. Vi træder til, hvis uheldet er ude og en rejsende bliver udsat for en psykisk belastning, der kræver krisehjælp. Sammen med Gouda vil vi hjælpe 24 timer i døgnet, uanset om du er en familie på sommerferie eller forretningsrejsende”, fortæller sektionschef Jutta Helles, Dansk Røde Kors.

For Dansk Røde Kors ligger samarbejdet naturligt op af organisationens kernekompetencer; nemlig at yde førstehjælp i krisesituationer. ”Vi har de spidskompetencer, der skal til, og de er i tråd med Goudas arbejde i akutte situationer verden over”, uddyber Jutta Helles.

Hos Gouda er der store forventninger til det nye samarbejde. ”Vores samarbejde med Dansk Røde Kors betyder, at vi, trods øget aktivitet, fortsat er i stand til at levere et førsteklasses beredskab til vores kunder. Vi har et højt professionelt team, der kan rykke ud både inden for og uden for landets grænser i krisesituationer og levere en professionel indsats overfor både den tilskadekomne, de medrejsende og pårørende”, pointerer skadedirektør Jørgen Pedersen, Gouda Rejseforsikring.

Gouda forventer at indarbejde dette nye tiltag i tilbuddet til rejsebranchen om overtagelse af rejsebureauers kriseberedskab og håndtering af krisesager.