Navigation, søg og log ind

B2F0E3

Gouda gør en verden til forskel for Røde Kors

19. september 2011

3 timer doneret af et hold entusiastiske medarbejdere hos Gouda Rejseforsikring indbragte 92 indsamlere til Røde Kors. 

3 timer for en god sag

For fjerde år i træk glødede telefonerne, da et hold engagerede medarbejdere hos Gouda Rejseforsikring den 14. september 2011 donerede tre timer til at hjælpe Røde Kors med at hverve indsamlere til landsindsamlingen den 2. oktober. 

For fjerde år i træk har medarbejdere hos Gouda Rejseforsikring valgt at hjælpe Røde Kors. Udstyret med headsets og telefoner i Goudas salgsafdeling gik jagten ind på indsamlere til landsindsamlingen.

”Vi er glade for, for fjerde år i træk, at kunne støtte Røde Kors ved at bruge vores salgsafdeling, og medarbejdere fra alle afdelinger støtter op om arrangementet med stort engagement. Vi arbejder til daglig på højtryk for at hjælpe danskere på rejser i hele verden, og er vant til at håndtere situationer af enhver art. Vi har også et tæt samarbejde med Røde Kors' kriseberedskab, som rykker ud sammen med os i akutte krisesituationer. Derfor er det oplagt for os at støtte Røde Kors’ omfattende arbejde med at uddele nødhjælp og genopbygge efter humanitære katastrofer,” fortæller salgs- og marketingchef Camilla Kjær Breilev. 

”Vi er meget glade for de mange indsamlere, som medarbejderne fra Gouda Rejseforsikring har ringet hjem til vores indsamling. Hver indsamler gør en stor forskel. Og vi er meget taknemmelige for samarbejdet med Gouda, hvor de ansatte stiller deres arbejdskraft til rådighed for Røde Kors på denne måde. Det er en rigtig god model for, hvordan virksomheder kan støtte Røde Kors´ arbejde for verdens udsatte,” fortæller fundraisingchef Kenneth Ørhberg, Røde Kors.

92 indsamlere

På 3 timer fik Gouda hvervet i alt 92 indsamlere til Dansk Røde Kors. Indsamlerne har en værdi af 92.000 kr. – en gennemsnitlig indsamler i Københavnsområdet får nemlig ca. 1000 kr. i indsamlingsbøssen ved landsindsamlingen. For det beløb, kan Røde Kors fx give vand til 37 mennesker i et helt år, hjælpe 14 børn til en god start på livet eller give husly til 3 familier efter en humanitær katastrofe. 

”Vi vil gerne opfordre andre virksomheder til at tænke kreativt og bidrage til Røde Kors hjælpearbejde via lignende typer spændende CSR-samarbejde. Som virksomhed er det en stor glæde at kunne støtte på denne måde, og vores medarbejdere er stolte af, at kunne yde en indsats, der kan mærkes,” siger Camilla Kjær Breilev.