CSR på en ny måde - Gouda og Dansk Røde Kors viser vejen

22. september 2008

En skæv idé, en håndfuld entusiastiske medarbejdere i et af Danmarks største rejseforsikringsselskaber og en nødhjælpsorganisation. På 3 timer hvervede Goudas medarbejdere 144 indsamlere til Dansk Røde Kors’ landsindsamling den 5. oktober.

En skæv idé

En gruppe entusiastiske medarbejdere fra Gouda Rejseforsikring valgte onsdag den 17. september at gøre en forskel. De donerede 3 timer af deres fritid til at hjælpe Dansk Røde Kors med at hverve indsamlere til landsindsamlingen den 5. oktober.

”Vi har et professionelt call center og engagerede medarbejdere, der sikrer tusindvis af danske rejsende tryghed på ferierejser i hele verden. Vi vil gerne som virksomhed være med til at gøre en forskel og har i forvejen et rigtig godt samarbejde med Dansk Røde Kors om kriseberedskab for vores kunder i akutte situationer. Valget var oplagt – en ringeaften til fordel for Dansk Røde Kors”, fortæller salgs- og marketingchef i Gouda Rejseforsikring, Camilla Kjær Breilev.

Glødende telefoner

I 3 timer glødede telefonerne i Gouda Rejseforsikrings call center. Opgaven var enkel: Hverv så mange indsamlere som muligt til landsindsamlingen den 5. oktober. Med ringelister i den ene hånd og en stor bunke entusiasme i den anden hånd hvervede Gouda medarbejderne i alt 144 indsamlere.

”Vi er meget glade for de 144 indsamlere, som medarbejderne fra Gouda på en aften har ringet hjem til vores indsamling den 5. oktober. Røde Kors får en stor håndsrækning, som vi den 5.oktober kan veksle til kontanter – og for de folk fra Gouda, der har hjulpet, har det også været en god oplevelse. Derfor en den her slags samarbejde, hvor de ansatte i en virksomhed stiller deres arbejdskraft til rådighed for Røde Kors, en rigtig god model”, siger generalsekretær i Dansk Røde Kors, Anders Ladekarl.

De 144 indsamlere har en samlet værdi på knap 180.000 kr. – en gennemsnitlig indsamler i Københavnsområdet får knap 1250,- kr. i indsamlingsbøssen ved landsindsamlingen. ”Vi er enormt glade for at kunne bidrage til hjælpearbejdet i udsatte områder verden over ved at stille vores arbejdskraft til rådighed ved vores arrangement. Samtidig har vi fået rigtig stor opbakning fra medarbejderne på tværs af organisationen og oplevet en høj grad af team spirit”, pointerer Camilla Kjær Breilev.