Gouda Rejseforsikring indgår samarbejde med CERTA Intelligence & Security

11. maj 2017

Gouda Rejseforsikring indgår samarbejde med CERTA Intelligence & Security

Gouda Rejseforsikring oplever en stigende efterspørgsel af professionel sikkerhedsrådgivning og -akutbistand fra både privat- og erhvervskunder, når de tegner rejseforsikring i Gouda. Derfor indgår Gouda en samarbejdsaftale med efterretnings- og sikkerhedsvirksomheden CERTA Intelligence & Security.

Aftalen sikrer Goudas kunder adgang til CERTAS ydelser til en fordelagtig pris. Ydelserne inkluderer blandt andet præventiv rådgivning om rejsesikkerhed og sikkerhedsmæssig bistand ved akut opståede hændelser på rejsen. Samarbejdet giver desuden Goudas erhvervskunder mulighed for at få adgang til individuelle og efterretningsbaserede trussels- og risikovurderinger, der er nøje afmålt efter branche og rejseland.

”Vi har valgt CERTA som samarbejdspartner, da deres ydelser er et godt supplement til Goudas produktpalette. På den måde giver vi vores kunder mulighed for at tilkøbe markedets mest professionelle bistand i relation til personlig sikkerhed på rejsen. Både når truslerne stammer fra terror, kidnapning, personfarlig kriminalitet, naturkatastrofer eller skader i trafikken”, siger Dan Kjølhede Laursen, direktør i Gouda Rejseforsikring.

Aftalen omfatter både en præventiv del samt et akutberedskab:

1. CERTA leverer generel rådgivning om sikker færden i specifikke lande og regioner og herunder trussels- og risikovurderinger, planlægning af særlige rejser og specielle forholdsregler til Goudas kunder.
  2. CERTA stiller på de pågældende lokationer ressourcer og medarbejdere til rådighed i forbindelse med terror, uroligheder, naturkatastrofer og lignende kritiske situationer.  CERTA kan håndtere krisekommunikation, sikkerhedskoordination, evakuering, rådgivning og sikkerhed ved hjemtransport, dialog med lokale myndigheder samt after care. Alle disse ydelser leveres naturligvis i tæt samarbejde med Goudas Alarmcentral.

Jakob Scharf, direktør i CERTA og tidl. chef for Politiets Efterretningstjeneste, PET, siger om samarbejdet: ”Danskere rejser til nogle lande, hvor uroligheder, terrorangreb og organiseret kriminalitet desværre er almindeligt forekommende. Og de gør det desværre ofte uden at være tilstrækkeligt sikkerhedsmæssigt forberedte. Aftalen mellem Gouda og CERTA sikrer, at Goudas kunder nu inden rejsen får mulighed for at få adgang til rådgivning og træning i relation til personlig sikkerhed – samt at de bliver hjulpet af professionelle sikkerhedsrådgivere, hvis problemer alligevel opstår på rejsen, udover den hjælp de får fra Goudas alarmcentral”.